A A A K K K
для людей із порушенням зору
Мартинівська сільська громада
Полтавський

2. Про схвалення проєкту Програми інформатизації «Цифрова трансформація Мартинівської сільської ради на 2024-2026 роки»

Дата: 31.01.2024 11:27
Кількість переглядів: 322

МАРТИНІВСЬКА СІЛЬСЬКА РАДА

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ВИКОНАВЧИЙ КОМІТЕТ

РІШЕННЯ

 

від 26 січня 2024 року            с. Мартинівка                        № 438/2024

 

Про схвалення проєкту Програми інформатизації «Цифрова трансформація Мартинівської сільської ради на 2024-2026 роки»

 

Відповідно до ст. 25 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись Законами України «Про Національну програму інформатизації», «Про державні цільові програми», Указами Президента України від 12 січня 2015 року № 5/2015 «Про Стратегію сталого розвитку «Україна-2020», від 30 вересня 2019 року № 722/2019 «Про Цілі сталого розвитку України на період до 2030 року», постановою Верховної Ради України від 31 березня 2016 року № 1073-VIII «Про Рекомендації парламентських слухань на тему: «Реформи галузі інформаційно-комунікаційних технологій та розвиток інформаційного простору України», постановами Кабінету Міністрів України від 05 серпня 2020 року № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021-2027 роки»», від 30 січня 2019 року № 56 «Деякі питання цифрового розвитку», від 31 січня 2007 року № 106 «Про затвердження Порядку розроблення та виконання державних цільових програм», від 12 квітня 2000 року № 644 «Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації» (зі змінами та доповненнями), від 21 липня 2023 року №757 «Деякі питання доступності інформаційно-комунікаційних систем та документів в електронній формі», розпорядженнями Кабінету Міністрів України від 24 червня 2016 року № 474-р «Деякі питання реформування державного управління України», від 15 травня 2013 року № 386-р «Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні», на виконання доручень начальника Полтавської ОВА, дані на нараді 01.05.2023 року, враховуючи погодження проєкту Програми  Міністерством цифрової трансформації України (лист №1/06-5-16039 від 27.12.2023 р.), виконавчий комітет Мартинівської сільської ради

ВИРІШИВ:

1. Схвалити проєкт Програми інформатизації «Цифрова трансформація Мартинівської сільської ради на 2024-2026 роки» (додається).

2. Координацію роботи щодо виконання цього рішення покласти на керуючого справами (секретаря) виконавчого комітету сільської ради.

3. Призначити керівником Програми заступника сільського голови Мартинівсьої сільської територіальної громади.

4. Винести проект Програми на розгляд та затвердження наступної сесії Мартинівської сільської ради.

5. Контроль за виконанням даного рішення залишаю за собою.

 

Сільський голова                                                         Віктор КОТЕНКО

 

Затверджено

Наказ Міністерства цифрової трансформації України

__________ 2023 року № _____

 

 

 

Проєкт Програми інформатизації «Цифрова трансформація Мартинівської сільської ради на 2024-2026 роки»

 

ЗМІСТ

Паспорт програми

Концепція програми

1. Загальні положення

2. Аналіз стану інформатизації та основних тенденцій цифрової трансформації територіальної громади за попередній період

3. Мета, пріоритетні напрями та завдання інформатизації

4. Очікувані результати інформатизації територіальної громади

5. Система моніторингу та оцінки результативності виконання програми

Додаток 1. Перелік завдань, проектів, робіт з інформатизації на три роки

Додаток 2. Перелік індикаторів цифрової трансформації територіальної громади

 

 

 

 

 

 

І. Паспорт

Програми інформатизації «Цифрова трансформація
Мартинівської сільської ради на 2024-2026 роки»

 

(найменування програми інформатизації органу місцевого самоврядування)

 

1.

Найменування територіальної громади

Мартинівська сільська рада

 

 

 

2.

Дата, номер, назва документа про схвалення проекту програми

26.01.2024 р. № 438/2024 Рішення виконавчого комітету Мартинівської сільської ради «Про схвалення проєкту Програми інформатизації «Цифрова трансформація Мартинівської сільської ради на 2024-2026 роки»

 

 

 

3.

Дата погодження проекту Програми генеральним державним замовником

лист Мінцифри №1/06-5-16039 від 27.12.2023 р.

 

 

 

 

4.

Дата, номер, назва розпорядчого документа про затвердження програми

 

 

 

 

5.

Розробник програми

Виконавчий комітет Мартинівської сільської ради

 

(назва структурного підрозділу органу місцевого самоврядування)

 

 

 

6.

Керівник програми

 

Заступник сільського голови Мартинівської сільської територіальної громади, 0667763674, xaltyrinorada@ukr.net

(посада, прізвище, імʼя та по батькові, номер телефону, електронна адреса)

 

 

 

7.

Виконавці програми

(учасники)

Апарат виконавчого комітету Мартинівської сільської ради, відокремлені структурні підрозділи виконавчого комітету, старостати

(структурні підрозділи органу місцевого самоврядування, підприємства, установи і організації)

 

 

 

8.

Строк виконання програми

2024-2026 роки

 

 

 

  1. Загальні обсяги фінансування, у тому числі видатки державного, обласного, місцевого бюджетів та інших джерел, не заборонених чинним законодавством України:

 

Джерела фінансування

Обсяг фінансування, усього

За роками виконання (тис. грн)

 

 

2024

2025

2026

Державний бюджет

-

-

-

-

Обласний бюджет

-

-

-

-

Місцеві бюджети

1515,0

321,0

550,0

644,0

Інші джерела

-

-

-

-

УСЬОГО

1515,0

321,0

550,0

644,0

 

** зазначається за наявності

 

 

ІІ. Концепція

1. Загальні положення

 

Програма інформатизації Мартинівської сільської ради (далі – Програма) визначає основні засади у сфері інформатизації громади. Програма визначає комплекс пріоритетних завдань щодо інформаційного, організаційно-технічного, нормативно-правового забезпечення діяльності органу місцевого самоврядування, її соціально-економічного розвитку шляхом упровадження сучасних інформаційно-комунікаційних технологій (далі –ІКТ) у всі сфери життєдіяльності громади.

Програма розроблена в рамках проєкту «Офіс впровадження цифрових рішень «Digital Volyn», з урахуванням вимог:

Законів України «Про Національну програму інформатизації» від 01.12.2022 № 2807-IX, «Про Концепцію Національної програми інформатизації» від 04.02.1998 № 75/98-ВР;

постанови Верховної Ради України від 08 липня 2022 року № 2360-IX «Про затвердження завдань Національної програми інформатизації на 2022-2024 роки»;

постанов Кабінету Міністрів України від 12 квітня 2000 року № 644 «Про затвердження Порядку формування та виконання регіональної програми і проекту інформатизації, від 05 серпня 2020 року № 695 «Про затвердження Державної стратегії регіонального розвитку на 2021 – 2027 роки», від 03 березня 2021 року № 179 «Про затвердження Національної економічної стратегії на період до 2030 року», від 21 липня 2023 року №757 «Деякі питання доступності інформаційно-комунікаційних систем та документів в електронній формі»;

розпоряджень Кабінету Міністрів України від 15 травня 2013 року № 386-р «Про схвалення Стратегії розвитку інформаційного суспільства в Україні», від          21 липня 2021 року № 831-р «Про схвалення Стратегії реформування державного управління України на 2022-2025 роки»;

Указів Президента України від 07 вересня 2021 року № 487/2021 «Про Національну стратегію сприяння розвитку громадянського суспільства в Україні на 2021-2026 роки», від 28 грудня 2021 року № 685/2021 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 15 жовтня 2021 року «Про Стратегію інформаційної безпеки», від 26 серпня 2021 року № 447/2021 «Про рішення Ради національної безпеки і оборони України від 14 травня 2021 року «Про Стратегію кібербезпеки України».*

Програма сформована як складова Національної програми інформатизації, визначає комплекс пріоритетних завдань щодо організаційних, правових, соціально-економічних, науково-технічних, технологічних та виробничих процесів, спрямованих на створення умов для забезпечення розвитку інформаційного суспільства.

 

2. Аналіз стану інформатизації та основних тенденцій цифрової

трансформації територіальної громади за попередній період

 

Мартинівська сільська територіальна громада прагне забезпечити всебічний та динамічний розвиток, створити та підтримати комфортні умови, надати широкий спектр якісних і доступних соціальних і адміністративних послуг її мешканцям, підвищити темпи цифрової трансформації та цифровізації.

На сьогоднішній день, кожен працівник виконавчого комітету Мартинівської сільської ради забезпечений комп’ютерним обладнанням. Фінансування його придбання здійснювалось за кошти місцевого бюджету.

Через зменшення терміну експлуатації комплектуючих, збільшення системних вимог до програм та державних реєстрів, працівники виконавчого комітету Мартинівської сільської ради іноді починають відчувати незручності, зависання програм, не можливість встановити нове програмне забезпечення, довгий час на обробку інформації. Тому періодично таке обладнання потребує модернізації та заміни.

Певні напрацювання у сфері інформатизації виконкому Мартинівської сільської ради, відбулися впродовж попередніх років. Проведено підключення 4 населених пунктів громади до швидкісного оптоволоконного Інтернету, а саме: Мартинівка, Білухівка, Варварівка та Мар’янівка. Швидкісним інтернетом забезпечені всі адмінбудівлі Мартинівської сільської ради та загальноосвітні навчальні заклади. Разом з тим, відсутня локальна мережа між структурними підрозділами виконавчого комітету сільської ради.

На сьогоднішній день Мартинівська сільська територіальна громада висвітлює свою діяльність у мережі Інтернет через офіційний веб-сайт martynivka-gromada.gov.ua, сторінку фейсбук www.facebook.com/groups/172607061186633 тощо.

У 2021 році Мартинівську сільську територіальну громаду підключено до чат-боту СВОЇ у Viber та Telegram за допомогою якого жителі громади можуть отримати консультації та інформацію про публічні послуги, оформити послугу, прийняти участь в опитуваннях, написати звернення, підтримати проєкти або петиції.

Через розділ Центру надання адміністративних послуг (ЦНАП), посилання на який знаходиться на головній сторінці офіційного веб-сайту Мартинівської сільської ради (https://martynivka-gromada.gov.ua/centr-nadannya-administrativnih-poslug-09-46-47-21-12-2021/) та через офіційний сайт ЦНАПу (martynovkatsnap.gov.ua) жителі  громади мають можливість отримати інформацію про всі види адміністративних послуг, які надає ЦНАП, картки адміністративних послуг та порядок їх надання.

Впродовж останніх десяти років було встановлено та постійно оновлюється система відеоспотереження по всій території Мартинівської громади.

Наразі актуальним залишається питання підвищення кваліфікації працівників виконавчого комітету Мартинівської сільської ради з питань упровадження та ефективного застосування ІКТ у свої професійній діяльності.

 

3. Мета, пріоритетні напрями та завдання інформатизації

 

Програма спрямована на формування та реалізацію публічної політики у сферах інформатизації, цифровізації, цифрового розвитку, цифрової економіки, цифрових інновацій та технологій, електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства на місцевому рівні.

Програма позиціонується як стратегічний документ розвитку громади, тому її реалізація вимагає залучення фінансових, фізичних та людських ресурсів.

Метою Програми є забезпечення реалізації державної та формування місцевої політики у сфері електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства, цифрових навичок та цифрових прав громадян, відкритих даних, розвитку місцевих електронних інформаційних ресурсів та сучасних інформаційних технологій, для ефективного прийняття управлінських рішень, а також підвищення якості життя жителів громади.

Залучення широкого кола мешканців і посадовців до процесу розробки програми інформатизації громади, дозволило ідентифікувати та знайти прийнятні шляхи усунення проблем громади, забезпечити налагодження діалогу між громадськістю, та владою. При цьому однією з основних складових процесу планування була обов’язкова участь у ньому всіх активних та зацікавлених представників громади.

Проведений аналіз стану інформатизації Мартинівської сільської територіальної громади виявив слабкі та сильні сторони, дозволив максимально об’єктивно визначити проблемні аспекти у сфері інформатизації, які потребують системного вирішення, що може бути досягнуто лише шляхом реалізації комплексу взаємопов’язаних заходів та проектів, спрямованих на реалізацію пріоритетних напрямів Програми, погоджених із регіональними пріоритетами розвитку ІКТ.

Завдання та пріоритетні напрями Програми спрямовані на досягнення визначених цілей у частині розвитку ІКТ, а саме:

  • організаційне та методичне забезпечення інформатизації в громаді;
  • цифрова трансформація органу місцевого самоврядування;
  • цифровізація публічних послуг;
  • розбудова інфраструктури інформатизації в територіальній громаді;
  • розвиток цифрової грамотності різних категорій громадян;
  • стимулювання цифрової економіки територіальної громади.

Перелік завдань проєктів робіт Програми інформатизації «Цифрова трансформація Мартинівської сільської ради на 2024-2026 роки» подані в Додатку.

Пріоритетний напрям «Організаційне та методичне забезпечення інформатизації в громаді» включає такі завдання:

участь у регіональних форумах, конференціях, семінарах та інших заходах IT-сфери;

проведення круглих столів, семінарів, зустрічей з представниками  IT-сфери, громадянського суспільства

 

Пріоритетний напрям «Цифрова трансформація органу місцевого самоврядування»

На сучасному етапі переходу світового співтовариства до інформаційного суспільства ступінь інтеграції до інформаційного простору та рівень використання інформаційних технологій постають безпосередніми чинниками економічного зростання, забезпечення соціально-економічної та політичної стабільності, запобігання виникненню екологічних катастроф.

Основними завданнями за напрямом є:

  • розвиток системи електронного документообігу в органі місцевого самоврядування, заснованих ним підприємствах, установах та організаціях;
  • впровадження інструментів е-демократії  громадського бюджету;
  • впровадження інструментів е-демократії: електронних петицій;
  • впровадження інструментів е-демократії: електронних консультацій;
  • підвищення залученості громадян до самоврядування через цифрові канали при комунікації з органом місцевого самоврядування;
  • забезпечення розвитку контактного центру, офіційного порталу органу місцевого самоврядування, в тому числі у відповідності до дизайн-коду Дія;
  • забезпечення цифровізації туристичних маршрутів, обʼєктів культури та туристичних відвідувань;
  • розвиток геоінформаційної системи містобудівного кадастру й містобудівного моніторингу.

 

Пріоритетний напрям «Цифровізація публічних послуг»

Організація надання публічних послуг, зокрема в електронній формі, цифрова трансформація цієї сфери суттєво впливають і надалі визначально впливатимуть на щоденне життя мешканців  громади, а також на роботу публічних службовців.

Питання цифрового розвитку, цифрової трансформації та цифровізації нині є одним з пріоритетів у діяльності Кабінету Міністрів України, центральних органів виконавчої влади та  органів місцевого самоврядування.

Основними завданнями за напрямом є:

  • розширення надання публічних послуг і сервісів на основі цифровізації у режимі paperless;
  • забезпечення високого рівня проникнення базових електронних послуг;
  • цифровий розвиток публічних послуг для населення:
  • надання адміністративних послуг населенню через цифрові канали та               Дія Центри;
  • забезпечення функціонування обладнання для QR-валідації в Дії / зчитування ID-карток
  • надання адміністративних послуг населенню через цифрові канали та                 Дія Центри
  • запровадження системи автоматичного ведення обліку діяльності бібліотек  Е-Книга;
  • забезпечення функціонування  Центру активності громадян;
  • запровадження системи оцінки якості соціальних та адміністративних послуг в громаді;
  • запровадження інтерактивних методів навчання в закладах освіти;
  • запровадження електронних інструментів у закладах освіти (е-щоденники,    е-журнали та/або е-платформи, LMS тощо), забезпечення STEM/STEAM-лабораторіями та компʼютерною технікою;
  • забезпечення внутрішньо переміщених осіб корисною інформацією, посиланнями на сайті громади;
  • забезпечення використання мобільної валізи центру надання адміністративних послуг.

 

Пріоритетний напрям «Розбудова інфраструктури інформатизації в територіальній громаді»

У зв’язку з підвищенням значення цифрових технологій у житті громади необхідним є розвиток інфраструктури цифровізації. Зокрема, передбачається в кожному населеному пункті громаді забезпечити якісну мережу інтернет та доукомплектувати установи та заклади громади комп’ютерами з доступом до інтернету.

Діджиталізація — один з ключових факторів підсилення успіхів громади у впровадженні реформ. За час карантину та у період введення військового стану, внаслідок широкомасштабного вторгнення росії ми усі усвідомили, що процес цифрової трансформації є досить важливим. Багато хто недооцінював цифрову складову у своїй діяльності, тому і виявилися неготовими до активних комунікацій в умовах соціального дистанціювання.

Одним із досить важливих напрямків розвитку громади є забезпечення доступу до мережі інтернет сільського населення, що в свою чергу надасть можливість мешканцям громади отримати повний доступ до цифрової інфраструктури та якісних державних, соціальних та адміністративних та публічних послуг, які надаються Мартинівською сільською радою.

 

Основними завданнями за напрямом є:

  • забезпечення функціонування, модернізація інформаційно-комунікаційних систем (закупівля компʼютерного, серверного, мережевого та іншого обладнання);
  • оновлення ліцензійного програмного забезпечення операційних систем персональних комп’ютерів та офісних продуктів, забезпечення технічного захисту інформації в ІКТ та об’єктах інформаційної діяльності;
  • адміністрування інформаційно-комунікаційних систем;
  • забезпечення безперешкодного доступу до високошвидкісного Інтернету всіх населених пунктів територіальної громади;
  • облаштування відкритих Wi-Fi зон у громадських місцях, а також у приміщеннях органу місцевого самоврядування, заснованих ним підприємств, установ та організацій;
  • вдосконалення ІТ-інфраструктури для функціонування віддалених робочих місць центру надання адміністративних послуг;
  • забезпечення органу місцевого самоврядування, заснованих ним підприємств, установ та організацій сучасною компʼютерною технікою;
  • організація і вдосконалення захисту інформаційних ресурсів та інформації, кіберзахисту;
  • вчасне реагування систем на кіберінциденти, підвищення рівня кваліфікації працівників органу місцевого самоврядування та населення з кібербезпеки/кібергігієни;
  • впровадження систем енергозбереження та моніторингу енергоефективності для обʼєктів комунальної власності;
  • підвищення рівня покриття інтегрованою системою відеонагляду, оповіщення населення щодо надзвичайних та аварійних ситуацій розбудова інформаційних систем «безпечне місто» (комплексна система відеоспостереження, системи фіксації правопорушень і надзвичайних ситуацій);
  • розбудова систем контролю за якістю повітря і рівнем забруднення;
  • забезпечення мобільного звʼязку та доступу до високошвидкісного Інтернету в укриттях.

 

Пріоритетний напрям «Розвиток цифрової грамотності різних категорій громадян»

Однією з цілей Міністерства цифрової трансформації України є забезпечення доступності всіх публічних послуг онлайн. Варто звернути увагу на високу динаміку реалізації Мінцифри окремих ІТ рішень, швидкі результати, зокрема щодо доступності в мобільному застосунку «Дія» електронних посвідчення водія, свідоцтва про реєстрацію транспортного засобу, закордонного паспорта й паспорта громадянина України у формі картки тощо.

Цифрова грамотність повинна бути однією з ключових компетентностей для мешканців громади. Завдяки використанню цифрових технологій жителі громади можуть більш ефективно набувати знання, вміння та навички у багатьох інших сферах життя. Активне впровадження цифрових технологій в систему суспільно-політичних відносин значно розширює можливості громадян щодо їх участі в процесах державного управління та впливу на прийняття управлінських рішень, створює умови для формування якісно нового рівня взаємодії органів влади та громадян.

Однак є значна чисельність мешканців громади, де якість Інтернету ще не відповідає сучасним потребам, а цифрові навички громадян потрібно суттєво розвивати. Крім того, потребують підвищення кваліфікації посадові особи органів місцевого самоврядування та працівники установ, засновником яких є Мартинівська сільська рада.

Основними завданнями за напрямом є:

  • організація підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевої ради з питань інформатизації, цифрового розвитку, електронного урядування та електронної демократії;
  • створення сприятливих умов для поширення використання населенням цифрових технологій, використання онлайн-послуг з реєстрації на порталі Дія;
  • сприяння розвитку цифрової компетентності працівників сфери освіти, охорони здоровʼя, культури тощо;
  • підтримка інтелектуально обдарованих, талановитих дітей та молоді у сфері інформаційно-комунікаційних технологій;
  • впровадження у закладах освіти навчальних програм для опанування цифровими навичками;
  • забезпечення підвищення рівня цифрової грамотності населення громади.

 

Пріоритетний напрям «Стимулювання цифрової економіки територіальної громади»

Останнім часом однією з головних тенденцій розвитку економіки і суспільства загалом є проникнення інформаційних технологій у різні сфери діяльності людини. Сьогодні розвиток інформатизації насамперед пов’язаний із впровадженням цифрових комунікаційних технологій і платформ, для яких Інтернет і мобільні пристрої є основою.

Цифрова економіка охоплює бізнес у всіх галузях економічної діяльності, пронизує всі сектори за всіма категоріями, а саме: державний та приватний; реальний, невиробничий та фінансовий; видобувний, обробний та сектор послуг.

 

Основними завданнями стимулювання цифрової економіки територіальної громади є:

  • впровадження цифрових технологій для бізнесу, зокрема надання послуг бізнесу в онлайн-форматі;
  • створення та розвиток обʼєктів інфраструктури підтримки малого та середнього підприємництва, центру підтримки підприємництва на базі центру надання адміністративних послуг;
  • проведення інформаційних кампаній, локальних подій та форумів для стимулювання розвитку цифрової економіки.

У відповідності до обраних пріоритетів формується Перелік завдань, проектів, робіт з інформатизації на три роки (Додаток 1).

 

4. Очікувані результати у сфері інформатизації

 

У результаті досягнення цілей Програми значними надбаннями розвитку інформатизації, що прискорять успіх забезпечення реалізації державної та формування місцевої політики у сфері електронного урядування та електронної демократії, розвитку інформаційного суспільства, цифрових навичок та цифрових прав громадян, відкритих даних, розвитку місцевих електронних інформаційних ресурсів та сучасних інформаційних технологій, ефективного прийняття управлінських рішень, а також підвищення якості життя жителів Мартинівської сільської територіальної громади, стануть:

  • покращення взаємодії між працівниками Мартинівської сільської ради та мешканцями громади;
  • налагодження діалогу між сільською радою, інститутами громадянського суспільства, представниками бізнесу, науковцями, експертами, ЗМІ, міжнародними донорами та іншими стейкхолдерами;
  • забезпечення внутрішнього функціонування органу місцевого самоврядування на основі цифровізації;
  • впровадження, масштабування та забезпечення стабільної роботи системи електронного документообігу;
  • створення, модернізація та оновлення програмно-апаратних засобів інформаційно-комунікаційних систем;
  • впровадження інструментів електронної демократії, реалізація проєктів інформатизації у сферах освіти, охорони здоровʼя, соціальної політики, культури, інформаційної політики тощо;
  • забезпечення отримання послуг територіальної громади через цифрові канали з дотриманням високого рівня зручності, омніканальності, простоти, безпечності тощо;
  • наявність та безпечне функціонування інфраструктури для населення стосовно поширення цифровізації;
  • підтримка населення територіальної громади у галузі цифровізації; підвищення рівня цифрової грамотності, підтримка громадян, які мають бажання розвиватися в галузі ІТ;
  • спроможність територіальної громади забезпечувати розвиток галузі інформаційних технологій, сприяти формуванню розвинутої ІТ-екосистеми на території громади;
  • покращення індексу цифрової трансформації громади.

 

5. Система моніторингу та оцінки результативності виконання Програми

Контроль за виконанням Програми інформатизації здійснюється відділом бухгалтерського і звітності та відповідальними виконавцями шляхом моніторингу та оцінки результативності виконання Програми інформатизації та її складових.

На підставі результатів моніторингу, один раз на рік відділ бухгалтерського обліку і звітності виносить на чергове засідання бюджетної комісії проміжний аналіз фінансових потреб, зведений по всіх напрямках, для врахування під час розробки проекту бюджету на наступний рік.

Моніторинг і оцінка результативності виконання Програми здійснюється за напрямами:

  • результативність реалізації завдань і заходів Програми;
  • стан впровадження проектів інформатизації територіальної громади;
  • заплановані та фактичні обсяги і джерела фінансування Програми;
  • досягнення індикаторів цифрової трансформації територіальної громади  згідно з Додатком 2.

 

 

 

 

Додаток 1

до Програми інформатизації «Цифрова трансформація Мартинівської сільської ради на 2024-2026 роки

(глава 3 розділу ІІ)

 

Перелік завдань, проектів, робіт з інформатизації на три роки

 

Назва завдання

Відповідальні за виконання

Строки виконання

Обсяги фінансування за роками виконання, тис.грн

Очікуваний результат виконання заходу

Джерела фінансування

2024

2025

2026

Усього

 

 

Організаційне та методичне забезпечення інформатизації в громаді

1.1. Участь у регіональних форумах, конференціях, семінарах та інших заходах IT-сфери

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

5,00

5,00

5,00

15,00

Обмін досвідом в реалізації цифрових проєктів

 

1.2. Проведення круглих столів, семінарів, зустрічей з представниками  IT-сфери, громадянського суспільства

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Обговорення планів цифровізації громади, обмін досвідом в реалізації цифрових проектів

 

Всього за напрямом

 

5,00

5,00

5,00

15,00

 

 

Цифрова трансформація органу місцевого самоврядування

2.1. Впровадження та розвиток системи електронного документообігу в органі місцевого самоврядування, заснованих ним підприємствах, установах та організаціях

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

 

40,00

50,00

90,00

Забезпечення ефективного впровадження Закону України «Про електронні документи та електронний документообіг».

Покращення  ефективності роботи відділів Виконавчого комітету Мартинівської сільської ради, в т.ч. ЦНАП, структурних підрозділів

 

2.2. Впровадження інструментів е-демократії  громадського бюджету

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

 

45,00

60,00

105,00

Залучення громадян до

процесів прийняття та оцінювання управлінських рішень шляхом

широкого застосування інформаційно-комунікаційних технологій;

Створення умов для залучення коштів державних та міжнародних організацій на вирішення проблем громади

 

2.3.-впровадження інструментів е-демократії: електронних петицій

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024

Не потребує

       

Залучення громадян до

процесів прийняття та оцінювання управлінських рішень шляхом

широкого застосування інформаційно-комунікаційних технологій

 

2.4.-впровадження інструментів е-демократії: електронних консультацій

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024

Не потребує

       

Залучення громадян до

процесів прийняття та оцінювання управлінських рішень шляхом

широкого застосування інформаційно-комунікаційних технологій

 

2.5 - підвищення залученості громадян до самоврядування через цифрові канали при комунікації з органом місцевого самоврядування

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Залучення громадян до

процесів прийняття та оцінювання управлінських рішень шляхом

широкого застосування інформаційно-комунікаційних технологій

 

2.6.- забезпечення розвитку контактного центру, офіційного порталу органу місцевого самоврядування, в тому числі у відповідності до дизайн-коду Дія

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2026

Не потребує

       

Забезпечення доступності цифрових послуг

 

2.7- забезпечення цифровізації туристичних маршрутів, обʼєктів культури та туристичних відвідувань;

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2026

Не потребує

 

 

 

 

Популяризація історико-культурної та природно-рекреаційної спадщини, генерування конкурентоспроможних туристичних продуктів громади

 

2.8.- розвиток геоінформаційної системи містобудівного кадастру й містобудівного моніторингу

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2025-2026

Загальний обсяг, у т.ч.

Державний бюджет

Обласний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела

       

Доступність інформації про стан соціально-економічного розвитку, інвестиційного, рекреаційного потенціалу громади

 

Всього за напрямом

 

 

85,00

110,00

195,00

 

 

Цифровізація публічних послуг

3.1. Розширення надання публічних послуг і сервісів на основі цифровізації у режимі paperless

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2026

Не потребує

       

Автоматизація послуг

 

3.2. Забезпечення функціонування обладнання для QR-валідації в Дії / зчитування ID-карток

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2026

Не потребує

       

Автоматизація послуг

 

3.3. Надання адміністративних послуг населенню через цифрові канали та Дія Центри

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Підвищення якості та швидкості надання адміністративних послуг населенню, включаючи представників вразливих категорій

 

3.4. Запровадження системи автоматичного ведення обліку діяльності бібліотек Е-Книга

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2025-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

 

40,00

50,00

90,00

Покращення якості та швидкості обслуговування користувачів, надання цілодобового доступу до фондів книг on-line

 

3.5. Забезпечення функціонування  Центру активності громадян

Виконавчий комітет, ЦНАП, структурні підрозділи, старостати

2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

10,00

15,00

20,00

45,00

 Забезпечення креативного простору для обговорень, консультацій, зустрічей та навчань цифрової грамотності

 

3.6. Запровадження системи оцінки якості соціальних та адміністративних послуг в громаді

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2026

Не потребує

       

Покращення якості та швидкості обслуговування  отримувачів соціальних та адміністративних послуг , включаючи представників вразливих категорій

 

3.7. Запровадження інтерактивних методів навчання в закладах освіти

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2026

Не потребує

 

 

 

 

Створення комфортних умов навчання, забезпечення підготовки людей спроможних приймати критичні рішення, в умовах сьогодення

 

3.8. Запровадження електронних інструментів у закладах освіти (е-щоденники,  е-журнали та/або е-платформи, LMS тощо), забезпечення STEM/STEAM-лабораторіями та компʼютерною технікою

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2026

Не потребує

 

 

 

 

Використання зручних онлайн інструментів, які полегшують комунікацію між усіма учасниками освітнього процесу

 

3.9. Забезпечення внутрішньо переміщених осіб корисною інформацією, посиланнями на сайті громади

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Ознайомлення з корисною інформацією внутрішньо переміщених осіб

 

3.10. Забезпечення використання мобільної валізи центру надання адміністративних послуг

Виконавчий комітет, ЦНАП, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

10,00

10,00

10,00

30,00

Можливість отримання послуг ЦНАП в віддалених населених пунктах вразливими категоріями населення

 

Всього за напрямом

 

 

20,00

65,00

80,00

165,00

 

 

Розбудова інфраструктури інформатизації в територіальній громаді

4.1. Забезпечення функціонування, модернізація інформаційно-комунікаційних систем (закупівля компʼютерного, серверного, мережевого та іншого обладнання)

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

100,00

120,00

140,00

360,00

Оснащення сучасною комп’ютерною технікою та , серверного, мережевого та іншого обладнання

 

4.2. Оновлення ліцензійного програмного забезпечення операційних систем персональних комп’ютерів та офісних продуктів, забезпечення технічного захисту інформації в ІКТ та об’єктах інформаційної діяльності

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

70,00

90,00

100,00

260,00

Забезпечення надійного функціонування ТКЦ громади та дотримання вимог законодавства у сфері ліцензування програмного забезпечення. Створення можливості користування програмним забезпеченням та отримання кваліфікованої підтримки оновлень

 

4.3. Адміністрування інформаційно-комунікаційних систем

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Забезпечення надійного функціонування інформаційно-комунікаційних систем

 

4.4. Забезпечення безперешкодного доступу до високошвидкісного Інтернету всіх населених пунктів територіальної громади

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет

60,00

80,00

80,00

220,00

Забезпечення доступності високошвидкісного Інтернету всіх населених пунктів територіальної громади

 

4.5. Облаштування відкритих Wi-Fi зон у громадських місцях, а також у приміщеннях органу місцевого самоврядування, заснованих ним підприємств, установ та організацій

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

6,00

10,00

14,00

30,00

Забезпечення можливості отримання населенням сучасних електронних сервісів та послуг. Упровадження бездротової мережі Wi-Fi. Створення умов для вільного доступу до мережі Інтернет населення громади

 

4.6. Організація і вдосконалення захисту інформаційних ресурсів та інформації, кіберзахисту

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

10,00

10,00

15,00

35,00

Забезпечення підвищення рівня цифрової грамотності

 

4.7. Вчасне реагування систем на кіберінциденти, підвищення рівня кваліфікації працівників органу місцевого самоврядування та населення з кібербезпеки / кібергігієни

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Забезпечення підвищення рівня цифрової грамотності

 

4.8. Впровадження систем енергозбереження та моніторингу енергоефективності для обʼєктів комунальної власності

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Забезпечення підвищення рівня цифрової грамотності

 

4.9. Підвищення рівня покриття інтегрованою системою відеонагляду, оповіщення населення щодо надзвичайних та аварійних ситуацій розбудова інформаційних систем «безпечне місто» (комплексна система відеоспостереження, системи фіксації правопорушень і надзвичайних ситуацій)

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

50,00

60,00

70,00

180,00

Забезпечення системою відеоспостереження, зменшення правопорушень

 

4.10. Розбудова систем контролю за якістю повітря і рівнем забруднення

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

 

10,00

10,00

20,00

Здійснення контролю за якістю повітря і рівнем забруднення

 

4.11. Забезпечення мобільного зв`язку та доступу до високошвидкісного Інтернету в укриттях

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2026

Не потребує

       

Забезпечення доступності високошвидкісного Інтернету в  укриттях

 

Всього за напрямом

 

296,00

380,00

429,00

1105,00

 

 

Розвиток цифрової грамотності різних категорій громадян

5.1. Організація підвищення кваліфікації посадових осіб місцевого самоврядування та депутатів місцевої ради з питань інформатизації, цифрового розвитку, електронного урядування та електронної демократії

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Підвищення кваліфікації посадових осіб з цифрової грамотності та цифрових навичок, кібербезпеки та кібергігієни

 

5.2. Створення сприятливих умов для поширення використання населенням цифрових технологій, використання онлайн-послуг з реєстрації на порталі Дія

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Забезпечення підвищення рівня цифрової грамотності населення громади, зокрема через національну платформу «Дія. Цифрова освіта»

 

5.3. Сприяння розвитку цифрової компетентності працівників сфери освіти, культури тощо;

Виконавчий комітет, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Забезпечення підвищення рівня цифрової компетентності працівників громади різних сфер, зокрема через національну платформу «Дія. Цифрова освіта»

 

5.4. Підтримка інтелектуально обдарованих, талановитих дітей та молоді у сфері інформаційно-комунікаційних технологій

Виконавчий комітет, структурні підроз-діли, старостати, Волинський регіона-льний центр підвищення кваліфікації, гуманітарний відділ

2025-2026

Місцевий бюджет,

інші джерела фінансування не заборонені чинним законодавством

 

15,00

20,00

35,00

Забезпечення підвищення рівня цифрової грамотності

 

5.5. Впровадження у закладах освіти навчальних програм для опанування цифровими навичками

Виконавчий комітет, структурні підроз-діли, старостати

2025-2026

Не потребує

       

Забезпечення підвищення рівня цифрової грамотності

 

Всього за напрямом

 

 

15,00

20,00

35,00

 

 

Стимулювання цифрової економіки територіальної громади

6.1 Впровадження цифрових технологій для бізнесу, зокрема надання послуг бізнесу в онлайн-форматі

Виконавчий комітет, ЦНАП, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Забезпечення доступності цифрових послуг

 

6.2. Створення та розвиток обʼєктів інфраструктури підтримки малого та середнього підприємництва, центру підтримки підприємництва на базі центру надання адміністративних послуг

Виконавчий комітет, ЦНАП, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Розвиток цифрової економіки в громаді, відкриття простору для стимулювання бізнесу та співпраці

 

6.3. Проведення інформаційних кампаній, локальних подій та форумів для стимулювання розвитку цифрової економіки

Виконавчий комітет, ЦНАП, структурні підрозділи, старостати

2024-2026

Не потребує

       

Розвиток цифрової економіки в громаді

 

Всього за напрямом

 

0,00

0,00

0,00

0,00

 

 

Разом за Програмою

Загальний обсяг, у т.ч.

Державний бюджет

Обласний бюджет

Місцевий бюджет

Інші джерела

321,00

550,00

644,00

1515,00

 

 

                     

 

 

Додаток 2

до Програми інформатизації

«Цифрова трансформація Мартинівської сільської ради на 2024-2026 роки

(глава 3 розділу ІІ)

 

Перелік індикаторів цифрової трансформації територіальної громади

 

Пріоритет

Найменування індикатора

Одиниця виміру

Вихідні дані за рік до початку дії Програми

Прогнозні дані за роками

Динаміка (+/-, %)

2024

2025

2026

1

2

3

4

5

6

7

8

9

 1

 

Організаційне та методичне забезпечення інформатизації в громаді

Участь у регіональних форумах, конференціях, семінарах та інших заходах IT-сфери

Проведення круглих столів, семінарів, зустрічей з представниками  IT-сфери, громадянського суспільства

Так/Ні

Так

Так

Так

Так

Так

 2

Цифрова трансформація органу місцевого самоврядування

% унікальних користувачів до чисельності населення територіальної громади, що підписували місцеві електронні петиції територіальної громади

%

0

0,5

1

2

+2

% унікальних користувачів до чисельності населення територіальної громади, що взяли участь у голосуванні за проєкти громадського бюджету територіальної громади в електронному вигляді

%

0

0,5

1

2

+2

% обсягу закупівель сільської ради, які доступні для онлайн моніторингу громадянами на онлайн платформах від загального обсягу закупівель

%

100

100

100

100

100

Орган місцевого самоврядування зареєстрований як розпорядник інформації на Єдиному державному веб-порталі відкритих даних та оприлюднює публічну інформацію у формі відкритих даних відповідно до законодавства

Так/Ні

Ні

Ні

Ні

Так

Так

% посадових осіб сільської ради, підключених до системи електронного документообігу

%

0

0

10

25

+25

% комунальних закладів та установ, в тому числі їхніх підрозділів, підключених до системи електронного документообігу

%

0

0

10

15

+15

% зареєстрованих документів структурних підрозділів сільської ради, які підписуються цифровим підписом Керівника

%

2

5

10

25

+23

Наявність цифровізації туристичних маршрутів, об'єктів культури та туристичних відвідувань

Так/Ні

Ні

Ні

Ні

Так

+

% туристичних ресурсів та памʼяток, маркованих QR-кодом від загальної кількості туристичних ресурсів та памʼяток

%

0

0

0

0

0

Наявність у публічному доступі геопорталу територіальної громади

Так/Ні

Ні

Ні

Ні

Так

+

Підключення громади до онлайн-інструменту «Платформа СВОЇ»

Так/Ні

Так

Так

Так

Так

+

Відповідність офіційного сайту дизайн-коду Дія

Так/Ні

Ні

Так

Так

Так

+

3

Цифровізація публічних послуг

% найменувань адміністративних послуг, субʼєктом надання яких є сільська рада, які можна замовити онлайн від загальної кількості найменувань адміністративних послуг (РКМУ 523)

%

1

10

20

30

+29

% найменувань адміністративних послуг, субʼєктом надання яких є сільська рада, результати яких надаються у цифровому вигляді (онлайн) від загальної кількості найменувань адміністративних послуг (РКМУ 523)

%

1

10

20

30

+29

Наявність можливості оплати за надання адміністративної послуги онлайн

Так/Ні

Так

Так

Так

Так

+

Наявність функціональних можливостей програмного забезпечення ЦНАП (наявна електронна система взаємодії з суб`єктами надання послуг, електронної реєстрації звернень, можливість прикліплення сканкопій до реєстраційного онлайн запису/запиту)

Так/Ні

Так

Так

Так

Так

+

% робочих місць адміністраторів ЦНАП обладнаних для QR валідації Дія (включаючи віддалені робочі місця)

%

10

100

100

100

+90

% робочих місць адміністраторів ЦНАП обладнаних зчитувачем ID-карток (включаючи віддалені робочі місця)

%

0

0

0

100

+100

% ЗЗО у ТГ, які використовують шкільні е-журнали та/або е-платформи для шкіл

%

100

100

100

100

100

% шкіл, що забезпечені STEM/STEAM лабораторіями

%

0

0

0

0

0

Наявність та використання мобільної валізи ЦНАП

Так/Ні

Ні

Ні

Ні

Ні

0

Наявність розділу на сайті сільської ради що містить корисну інформацію та/або посилання для ВПО

Так/Ні

Так

Так

Так

Так

+

4

Розбудова інфраструктури інформатизації в територіальній громаді

% соціальних обʼєктів ТГ, що підключених до волоконно-оптичних мереж

%

100

100

100

100

+

% підрозділів та віддалених робочих місць ЦНАП підключених до системи онлайн моніторингу та оцінки якості послуг Порталу Дія

%

100

100

100

100

+

% посадових осіб, які мають службовий персональний компʼютер від загальної кількості посадових осіб сільської ради

%

100

100

100

100

+

% компʼютерної техніки у закладах освіти, вік якої менше 7 років

%

100

100

100

100

+

% персональних компʼютерів та серверів у сільській раді віком до 7 років

%

100

100

100

100

+

Регулярне (1 раз на квартал) проведення контролю оновлень ПЗ до останньої версії компʼютерної техніки

Так/Ні

Так

Так

Так

Так

 

Наявність Політики (ВНД) з кібербезпеки на рівні сільської ради

Так/Ні

Так

Так

Так

Так

 

ТГ підключена до системи інформування про кіберінциденти MISP-UA та MISP CERT UA

Так/Ні

Ні

Ні

Так

Так

+

5

Розвиток цифрової грамотності різних категорій громадян

посадових осіб місцевого самоврядування, які пройшли курси підвищення кваліфікації з питань інформатизації, цифрового розвитку, електронного урядування та електронної демократії

%

35

35

35

35

0

% дітей зареєстрованих через є   Малятко до загальної кількості новонароджених

%

0

0

50

100

+100

% жителів поважного віку (60+ років), які пройшли навчання з цифрової грамотності / гігієни у загальній чисельності наявного населення поважного віку

%

0

5

5

10

+10

6

Стимулювання цифрової економіки територіальної громади

Наявність інтерактивної цифрової карти Мартинівської сільської територіальної громади

Так/Ні

Ні

Ні

Так

Так

+

Наявність на офіційному сайті інформації про інвестиційні об’єкти

Так/Ні

Так

Так

Так

Так

+

                                                                                       


« повернутися

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій


Буде надіслано електронний лист із підтвердженням

Потребує підтвердження через SMS


Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь