Мартинівська сільська громада
Полтавський

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проєкту рішення сесії Мартинівської сільської ради «Про затвердження Статуту Мартинівської територіальної громади»

 

АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ

 до проєкту рішення сесії Мартинівської сільської ради «Про затвердження Статуту Мартинівської територіальної громади»

 

 

 

Даний аналіз регуляторного впливу розроблений відповідно до ст. 4, 8 Закону України “Про засади регуляторної політики у сфері господарської діяльності”, Методики проведення аналізу впливу регуляторного акта, затвердженої Постановою Кабінету Міністрів України від 11.03.2004р. № 308 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акту».

Назва регуляторного акта Рішення сесії Мартинівської сільської ради «Про затвердження Статуту Мартинівської територіальної громади» Регуляторний орган Виконавчий комітет Мартинівської сільської ради. Розробник документа Спільна робоча група Мартинівської сільської ради, виконавчий комітет.

 

1. Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв'язати шляхом державного регулювання.

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Європейською хартією місцевого самоврядування передбачено право представницького органу місцевого самоврядування на основі Конституції та законів України прийняти Статут Мартинівської територіальної громади з метою врахування історичних, національно-культурних, соціально-економічних та інших особливостей здійснення місцевого самоврядування.

Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» встановлено низку норм безпосередньої демократії, зокрема скликання та врахування рішення загальних зборів громадян, організація та проведення громадських слухань, місцевих ініціатив та ін., процедура здійснення яких потребує визначення у Статуті Мартинівської територіальної громади. Крім того, вказаним законом встановлені правила щодо здійснення місцевого самоврядування для всіх територіальних громад. Такий підхід не дозволяє враховувати історичні, національно-культурні, соціально-економічні особливості кожної територіальної громади. Враховуючи вищезгадане, виникла необхідність у розробці і затвердженні Статуту Мартинівської територіальної громади.

 

2. Цілі державного регулювання.

Закріплення норм, встановлених Конституцією, законами України, Європейською хартією місцевого самоврядування, встановлення порядку їх виконання, вираження особливостей, які властиві мешканцям Мартинівської територіальної громади, пропонується вирішити шляхом затвердження Статуту.

 

3. Альтернативні способи досягнення встановлених цілей.

Альтернативою є прийняття низки рішень сільської ради для врегулювання важливих питань життєдіяльності територіальної громади. Даний спосіб не є ефективним з декількох причин:

- Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» прямо встановлюється, що визначення, зокрема, проведення громадських слухань, загальних зборів громадян, внесення місцевих ініціатив встановлюється Статутом територіальної громади;

- вирішення важливих питань для громади шляхом прийняття різних рішень сільської ради значно ускладнює інформованість членів територіальної громади стосовно їх прав у здійсненні місцевого самоврядування;

- сукупність рішень сільської ради за своєю суттю не можуть врахувати та систематизувати історичні, національно-культурні, соціально-економічні та інші особливості здійснення місцевого самоврядування на території Мартинівської сільської ради.

 

4. Механізм, який пропонується застосувати для роз’яснення проблеми, і відповідні заходи.

Пропонується офіційно закріпити історичні, національно-культурні, соціальноекономічні та інші особливості всіх населених пунктів Мартинівської територіальної громади. Статутом регулюються права членів територіальної громади на проведення громадських слухань, загальних зборів громадян, внесення місцевих ініціатив та встановлюється порядок їх реалізації. Прийняття Статуту встановить чіткі вимоги по механізму участі членів територіальної громади у вирішенні важливих для сільської ради питань та визначить особливості здійснення місцевого самоврядування на території Мартинівської сільської ради.

 

5. Обґрунтування можливості досягнення встановлених цілей уразі прийняття регуляторного акта.

Досягнення цілей, поставлених розробниками пропонується вирішити шляхом обов’язковості виконання норм Статуту всіма членами територіальної громади та органами владних повноважень. Також пропонується проведення широкої інформаційної кампанії щодо роз’яснення положень Статуту та інформування мешканців територіальної громади.

 

6. Очікувані результати прийняття акта.

Дія зазначеного регуляторного акта поширюється на осіб, які зареєстровані та постійно мешкають на Мартинівської територіальної громади, а також на фізичні і юридичні особи, підприємства, установи, організації, розташовані на території громади. Для визначення очікуваних результатів прийняття запропонованого регуляторного акта, які виникають у різних груп суб’єктів, на яких поширюється дія цього акта, наведена таблиця аналізу вигод та витрат.

 

Сфера впливу

Вигоди

Витрати

Члени територіальної громади

Одержання можливості активно впливати та брати участь у вирішенні проблем, можливість отримати певні важелі щодо рівноправної, партнерської ролі у місцевому самоврядуванні; інструмент розвитку і формування власне самої громади, застосування методу партиципаторного бюджетування

Відсутні

Органи місцевого самоврядування

Можливість реальної кооперації у вирішенні проблем, передача частини повноважень і відповідальності іншим суб’єктам самоврядування сільської територіальної громади за їх розв’язання

Витрати на розповсюдження та тиражування прийнятого рішення

Інтереси суб’єктів господарювання

Мінімізація виникнення корупційної складової при започаткуванні та здійсненні підприємницької діяльності при зверненнях до органів влади за отриманням адміністративної послуги

Витрати часу на ознайомлення із Статутом

 

7. Визначення строку дії регуляторного акта.

Дія зазначеного регуляторного акта - постійно. До чинного акта Статуту Мартинівської територіальної громади протягом його дії можливе внесення змін та доповнень.

 

8. Визначення показників результативності акта.

Для визначення результативності цього регуляторного акта пропонюється встановити наступні загальні показники:

- кількість проведених зборів в трудових колективах;

- кількість внесених місцевих ініціатив.

 

9. Заходи, за допомогою яких здійснюється відстеження результативності акта.

Відстеження результативності регуляторного акта буде відбуватися в порядку, передбаченому статтею 10 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» та згідно Постанови Кабінету Міністрів України №308 від 11.03.2011 «Про затвердження методики проведення аналізу впливу та відстеження результативності регуляторного акта».

 

Код для вставки на сайт

Вхід для адміністратора

Онлайн-опитування:

Увага! З метою уникнення фальсифікацій Ви маєте підтвердити свій голос через E-Mail
Скасувати

Результати опитування

Дякуємо!

Ваш голос було зараховано

Форма подання електронного звернення


Авторизація в системі електронних звернень

Авторизація в системі електронних петицій

Ще не зареєстровані? Реєстрація

Реєстрація в системі електронних петицій

Зареєструватись можна буде лише після того, як громада підключить на сайт систему електронної ідентифікації. Наразі очікуємо підключення до ID.gov.ua. Вибачте за тимчасові незручності

Вже зареєстровані? Увійти

Відновлення забутого пароля

Згадали авторизаційні дані? Авторизуйтесь