Оголошення про громадське обговорення детального плану території
«Детальний план території для розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення відходів та проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами с. Варварівка Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області»
З метою врахування громадських інтересів та одержання зауважень та пропозицій від фізичних та юридичних осіб та їх об’єднань, виконавчий комітет Мартинівської сільської ради Полтавської області повідомляє про початок процедури розгляду та врахування пропозицій громадськості у проект містобудівної документації – «Детальний план території для розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення відходів та проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами с. Варварівка Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області»)».
Підстава розроблення - Рішення двадцять восьмої чергової сесії восьмого скликання Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 29 червня 2023 року Про розроблення Детального плану території для розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення та проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами с. Варварівка Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської областіЗамовник детального плану території – Виконавчий комітет Мартинівської сільської ради
Детально ознайомитися з текстовим та графічними матеріалами можна в на офіційному сайті Мартинівської сільської ради https://martynivka-gromada.gov.ua/ та в приміщенні, в земельному відділі виконавчого комітету Мартинівської сільської ради за адресою - 39520, Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Мартинівка, вул. Б. Хмельницького, 18, а також в приміщенні, в земельному відділі старостату Варварівського старостинського округу за адресою - 39512, Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Варварівка, вул. Лесі Українки, 11 з понеділка по п’ятницю з 8.00 до 13.00 год. та з 14.00 до 17.00 год.
Посадова особа, відповідальна за забезпечення організації розгляду пропозицій – Думенко Ольга Миколаївна – начальник земельного відділу апарату виконавчого комітету сільської ради, тел. +380957467976._________________________________________.
Пропозиції щодо детального плану території просимо подавати до відділу містобудування та архітектури у письмовому вигляді протягом одного місяця з моменту опублікування оголошення, e-mail: xaltyrinorada@ukr.net .
ЗАЯВА ПРО ВИЗНАЧЕННЯ ОБСЯГУ СТРАТЕГІЧНОЇ ЕКОЛОГІЧНОЇ ОЦІНКИ ДДП
«Детальний план території для розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення відходів та проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами с. Варварівка Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області»
Загальні положення.
Містобудівний проект «Детальний план території для розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення відходів на території Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (за межами села Варварівка)» розроблений відповідно до Рішення двадцять восьмої чергової сесії восьмого скликання Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області від 29 червня 2023 року Про розроблення Детального плану території для розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення та проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки за межами с. Варварівка Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області В проекті опрацьовано планувальне рішення використання та забудови території площею 3,0 га.
Розрахунковий термін реалізації ДПТ – короткостроковий період.
1.Замовник СЕО та виконавець
Замовником проекту є Виконавчий комітет Мартинівської сільської ради.
Виконавець - ФОП Бородич М.В.
2. Вид та основні цілі ДДП його зв’язок з іншими документами державного планування
Містобудівний проект «Детальний план території для розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення відходів на території Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (за межами села Варварівка)» розробляється з метою:
визначення планувальної структури і функціонального призначення території, просторової композиції, параметрів забудови та ландшафтної організації території за межами населеного пункту;
- формування принципів планувальної організації забудови;
- виявлення територіальних ресурсів для всіх видів функціонального використання території;
- визначення всіх планувальних обмежень використання території згідно з державними будівельними нормами та санітарно-гігієнічними нормами;
- формування земельної ділянки комунальної власності;
- визначення містобудівних умов та обмежень у разі відсутності плану зонування;
- забезпечення комплексності забудови території;
- визначення доцільності, обсягів, послідовності забудови;
- визначення напрямів, черговості та обсягів подальшої діяльності щодо: попереднього проведення інженерної підготовки та інженерного забезпечення території; створення транспортної інфраструктури; організації транспортного і пішохідного руху, розміщення місць паркування транспортних засобів;
- охорони та поліпшення стану навколишнього середовища, забезпечення екологічної безпеки;
- комплексного благоустрою та озеленення.
Детальний план є містобудівною документацією місцевого рівня, яка визначає функціональне призначення, параметри забудови земельної ділянки з метою розміщення об’єкту будівництва, формування принципів планувальної організації забудови, уточнення в більш крупному масштабі положень Схеми планування Полтавської області, визначення планувальних обмежень використання території, згідно з державними будівельними та санітарно-гігієнічними нормами із дотриманням вимог містобудівного, санітарного, екологічного, природоохоронного, протипожежного та іншого законодавства з метою залучення інвестицій згідно інтересів територіальної громади, заходів щодо реалізації містобудівної політики розвитку території району, згідно з ДБН Б.1.1-14:2021 «Склад та зміст містобудівної документації на місцевому рівні»; визначення містобудівних умов та обмежень забудови земельної ділянки.
3. Те, якою мірою документ державного планування визначає умови для реалізації видів діяльності або об’єктів, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля (у тому числі щодо визначення місцезнаходження, розміру, потужності або розміщення ресурсів)
Територія площею 3 га, на яку розробляється детальний план, розташована в адміністративних межах Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області, за межами населеного пункту с. Варварівка в північно-західному напрямку.
Житлова забудова найближчого населеного пункту – с. Варварівка розташована із південного сходу, на відстані близько 895 м від території проектування.
Проектом передбачається формування земельної ділянки комунальної власності площею 2.0898 га для розміщення об’єкту з поводження з відходами.
Обґрунтування місця розташування вищезазначеного об’єкту.
Ділянка, яка пропонується для розміщення об’єкту з поводження з відходами має характеристики, які відповідають вимогам розділу 2 ДБН В.2.4-2-2005:
- знаходиться на землях несільськогосподарського призначення, непридатних для сільського господарства, погіршеної якості, не зайнятих зеленими насадженнями (особливо лісами 1-ї групи);
- є можливість вжиття заходів і впровадження інженерних рішень, що виключають забруднення навколишнього природного середовища, розвиток небезпечних геологічних процесів чи інших негативних процесів і явищ;
- за межами зон можливого впливу на водозабори, поверхневі води, заповідники, тощо;
- з урахуванням рози вітрів відносно житлової забудови, зон відпочинку й інших місць масового перебування населення за межами санітарно-захисної зони;
- 0,5 км від житлової та громадської забудови (санітарно-захисна зона).
Відстань до сільськогосподарських угідь орієнтовно 22 м (необхідно врахувати, що оскільки сільськогосподарські угіддя, що прилягають до полігону, знаходяться із північної та північно- західної сторони, а загальний ухил даної місцевості є в південно -східному напрямку як і напрям ґрунтових вод, то загрози для даних угідь від полігону немає), відстань до лісу орієнтовно 60м, до безпосередньо ділянки полігону прилягає територія нелісопридатних лісових земель.
Відстані від зазначених вище об'єктів відповідно до ДБН В.2.4-2-2005 можуть коригуватися за даними моделювання чи розрахунків впливу полігона ТПВ на навколишнє природне середовище, з обов’язковим погодженням з місцевими органами екологічного контролю та установами державної санітарно-епідеміологічної служби.
Такі розрахунки мають були виконані в рамках розробки розділу оцінки впливу на навколишнє середовище на наступних стадіях проектування (робочий проект).
Ділянка проектування розташована поза межами наступних територій:
- площах залягання корисних копалин і територіях з гірничими виробками;
- небезпечних зонах відвалів породи різних шахт чи збагачувальних фабрик;
- зонах активного карсту;
- зонах розвитку тектонічних розломів, зсувів, селевих потоків, снігових лавин, підтоплення й
- інших небезпечних геологічних процесів, а також на територіях сезонного затоплення;
- заболочених місцях;
- зонах поповнення і виходу на поверхню підземних вод
Проектований об’єкт поводження з ТПВ за особливостями розташування в рельєфі відноситься до ярово-балкового – розташованого в природних зниженнях рельєфу, балках і ярах.
На подальших етапах проектування необхідно провести комплекс інженерних, екологічних вишукувань і санітарно-гігієнічних досліджень середовища життєдіяльності людини, оцінку впливу на довкілля, розробку конструктивних і технологічних проектних рішень, обґрунтування заходів щодо зменшення або ліквідації негативного впливу на навколишнє середовище, включаючи середовище життєдіяльності людини, та розвитку небезпечних геологічних процесів і явищ, а також забезпечення експлуатаційної надійності полігону ТПВ.
На подальших етапах проектування також необхідно визначити тип зволоження території, що визначається як відношення суми річних опадів до вологи, що випаровується з поверхні суші, і в залежності від типу зволоження території, на якій розміщається полігон ТПВ, розрахувати об’єм утворення фільтрату, визначити методи боротьби з його накопиченням, розмір секцій накопичувачів фільтрату, тривалість їх наповнення.
Проектне рішення функціонального зонування території полігону (ТПВ) передбачає виділення зони складування ТПВ, господарської зони, зони інженерних споруд та комунікацій, транспортної зони - під’їзної дороги, площадок господарського та ін. призначення.
Під'їзна дорога з'єднує автомобільну дорогу загального користування (місцевого значення за межами с. Варварівка) з ділянкою складування ТПВ. Під'їзна дорога розрахована на двосторонній рух.
Основна споруда Полігона ТПВ - ділянка складування ТПВ, площею 1,4 га, що становить 67 % загальної площі полігону. Ділянка складування розбита на черги експлуатації.
Господарська зона запроектована на перетині під’їзної дороги з територією складування ТПВ, що забезпечує можливість експлуатації зони складування на будь-якій стадії заповнення полігона ТПВ.
Наявні та запроектовані об’єкти, щодо яких законодавством передбачено здійснення процедури оцінки впливу на довкілля.
На території проектування передбачено будівництво об’єктів, що відносяться до другої категорії видів планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і не підпадає оцінці впливу на довкілля у відповідності до ст. 2,3 Закону України» Про оцінку впливу на довкілля». Згідно статті 3, пункту 3 частини 2 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», планована діяльність відноситься до другої категорії видів планової діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля і підлягають оцінці впливу на довкілля.
Цілі охорони довкілля
- При визначені сфер охоплення СЕО, основних екологічних проблем, цілей охорони довкілля, у тому числі здоров'я населення, що мають відношення до проекту Детальний план території, були розглянуті стратегічні цілі та завдання щодо виявлених проблем в інших актах законодавства, а саме:
- Екологічний паспорт Полтавської області (2021 рік);
- Програма економічного та соціального розвитку Полтавської області 2023 рік, затверджена рішенням 20 позачергової сесії обласної ради VІІІ скликання;
- Регіональна програми охорони довкілля на 2022-2027 роки (Довкілля -2027), затверджена Рішенням пленарного засідання чотирнадцятої позачергової сесії обласної ради восьмого скликання від 26.07.2022 № 412;
- Комплексна програма поводження з твердими побутовими відходами у Полтавській області на 2017-2021 роки;
- Програма економічного і соціального розвитку Мартинівської територіальної громади на 2021 р.
Перелік та обсяг інформації
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
- доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- лабораторні дослідження стану довкілля;
- дані моніторингу стану довкілля;
- оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об'єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля;
- пропозиції щодо функціонального використання, планування та забудови території.
4. Розгляд ймовірних наслідків
Ймовірні наслідки діяльності – розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення відходів на території Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області:
а) Для довкілля, у тому числі для здоров’я для населення
Ймовірні види впливу на навколишнє середовище:
В ході здійснення процедури СЕО мають бути оцінені ймовірні наслідки реалізації документа державного планування (детальний план території), зокрема, мають бути оцінені наслідки для таких компонентів довкілля, як ґрунти, атмосферне повітря, водні ресурси, стан фауни, флори, біорізноманіття, кліматичні фактори, а також для здоров’я населення.
б) Для територій з природоохоронним статусом.
Земельна ділянка, що розглядається в проєкті ДПТ, знаходяться поза межами об’єктів та територій природо-заповідного фонду, отже вплив не передбачається.
в) Транскордонні наслідки.
Зважаючи на географічне положення ділянки, транскордонні наслідки реалізації планової діяльності для довкілля приграничних територій, у тому числі здоров’я
населення, не очікуються. Територія ДПТ територіально розташовано на значній відстані від меж сусідніх держав.
5. Виправдані альтернативи, які необхідно розглянути, у тому числі якщо документ державного планування не буде затверджено
В межах території, що розглядається детальним планом передбачається розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення відходів на території Мартинівської сільської ради.
Необхідність розроблення ДДП визначається наступними документами: Екологічний паспорт Полтавської області (2021 рік), Програма економічного та соціального розвитку Полтавської області 2023 рік, затверджена рішенням 20 позачергової сесії обласної ради VІІІ скликання; Регіональна програми охорони довкілля на 2022-2027 роки (Довкілля -2027), затверджена Рішенням пленарного засідання чотирнадцятої позачергової сесії обласної ради восьмого скликання від 26.07.2022 № 412; Комплексна програма поводження з твердими побутовими відходами у Полтавській області на 2017-2021 роки; Програма економічного і соціального розвитку Мартинівської територіальної громади на 2021 р.
Запропонований проект Детального плану містить:
- аналіз поточної ситуації з управління відходами, що утворюються на території Мартинівської сільської ради;
- завдання, які слід виконати для покращення безпечної для довкілля підготовки для повторного використання, переробки, утилізації та видалення відходів;
- достатню інформацію про критерії розташування та про потужності запроектованого підприємства з сортування, складування відходів;
При розробці планувальних рішень розглянуті альтернативні сценарії, шляхи досягнення обраних цілей, пріоритетів. Порівняння альтернатив зроблене методами, що базуються на цільовому аналізі та індикаторах сталого розвитку. Для оцінки проєктних рішень щодо проєкту ДПТ буде використаний метод оцінки впливу на довкілля. При виборі альтернатив планується розглянути варіанти впровадження заходів з оптимального принципу формування території, не допущення погіршення стану навколишнього середовища.
Альтернативні варіанти, що будуть розглянуті в Звіті про стратегічну екологічну оцінку:
- здійснення планової діяльності;
- не затвердження Детального плану території.
Якщо документ державного планування не буде затверджено, це створить умови для не реалізації будівництва сміттєсортувальних об’єктів та полігону побутових відходів на території Мартинівської сільської ради за межами населених пунктів і як результат не створить позитивних умов розвитку системи збору та утилізації ТПВ на території Мартинівської сільській.
6. Дослідження, які необхідно провести, методи і критерії, що використовуватимуться під час стратегічної екологічної оцінки;
Розроблення СЕО проводиться одночасно з процесом розроблення ДПТ і є складовою що повністю інтегрована в процес розроблення ДПТ.
СЕО складається з опису наслідків для довкілля, у тому числі для здоров’я населення, а також вторинних, кумулятивних, синергічних, коротко-, середньо- та довгострокових, постійних і тимчасових, позитивних і негативних наслідків та заходів, що передбачається вжити для запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків виконання документа державного планування. Одночасно СЕО передбачає заходи, передбачені для здійснення моніторингу наслідків виконання документа державного планування для довкілля, у тому числі для здоров’я населення.
Обсяг досліджень передбачається відповідно до ст.11 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку».
Для розробки СЕО передбачається використовувати наступну інформацію: доповіді про стан довкілля, статистичну інформацію, дані моніторингу стану довкілля, оцінку впливу на довкілля планової діяльності та об’єкту, які можуть мати значний вплив на довкілля, пропозиції щодо зміни існуючого функціонального використання території. Основною метою прогнозу є оцінка можливої реакції навколишнього природного середовища на прямий чи опосередкований вплив людини, вирішення задач раціонального природокористування у відповідності з очікуваним станом природного середовища.
Всі методи прогнозування об’єднуються у дві групи: логічні і формалізовані. До логічних методів відносять методи індукції, дедукції, експертних оцінок, аналогій. Формалізовані методи поділяють на статистичний, екстраполяції і моделювання.
Для здійснення стратегічної екологічної оцінки будуть використовуватись логічні і формалізовані методи прогнозування.
Для підготовки звіту СЕО передбачається використовувати наступну інформацію:
- доповіді про стан довкілля;
- статистичну інформацію;
- інформацію, яка включена в інші акти законодавства, які мають відношення до проекту детального плану;
- дані моніторингу стану довкілля;
- інша доступна інформація.
Під час проведення процедури стратегічної екологічної оцінки передбачені заходи для запобіганням негативному впливу на довкілля та здоров’я населення по таких напрямках:
- щодо охорони атмосферного повітря;
- охорона поверхневих та підземних вод, ґрунтів;
- заходи щодо пожежної безпеки;
- відновлюванні та охоронні заходи.
Проведення спеціальних досліджень для стратегічної екологічної оцінки не передбачається.
7. Заходи, які передбачається розглянути для запобігання, зменшення та пом’якшення ймовірних негативних наслідків реалізації проектних рішень документу державного планування
Під час здійснення стратегічної екологічної оцінки передбачається розглядати заходи із запобігання, зменшення та пом’якшення негативних наслідків на довкілля, визначені законодавством та нормативно-правовими актами.
Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», визначає загальні вимоги в галузі охорони навколишнього середовища при розміщенні, проектуванні, будівництві, введенні в експлуатацію, експлуатації, консервації будівель, споруд та інших об’єктів.
Законом встановлено, що використання природних ресурсів громадянами, підприємствами, установами та організаціями здійснюється з додержанням обов’язкових екологічних вимог:
а) раціонального і економного використання природних ресурсів на основі широкого застосування новітніх технологій;
б) здійснення заходів щодо запобігання псуванню, забрудненню, виснаженню природних ресурсів, негативному впливу на стан навколишнього природного середовища;
в) здійснення заходів щодо відтворення відновлюваних природних ресурсів;
г) застосування біологічних, хімічних та інших методів поліпшення якості природних ресурсів, які забезпечують охорону навколишнього природного середовища і безпеку здоров’я населення;
д) збереження територій та об’єктів природно-заповідного фонду, а також інших територій, що підлягають особливій охороні;
е) здійснення господарської та іншої діяльності без порушення екологічних прав інших осіб;
є) здійснення заходів щодо збереження і невиснажливого використання біологічного різноманіття під час здійснення планової діяльності.
Заходи спрямовані на запобігання, відвернення, уникнення, зменшення, усунення значного негативного впливу на здоров’я населення. При здійсненні планованої діяльності у відповідності до вимог ст.24 Закону України «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення» з метою відвернення і зменшення шкідливого впливу на здоров’я населення шуму, неіонізуючих випромінювань та інших фізичних факторів будуть розглядатися:
- відповідні організаційні, господарські, технічні, технологічні, архітектурно-будівельні та інші заходи щодо попередження утворення та зниження шуму до рівнів, установлених санітарними нормами;
- заходи радіаційної безпеки, відповідних санітарних правил, а також заходи встановлені нормами, іншими актами законодавства, що містять вимоги радіаційної безпеки та інші.
8. Пропозиції щодо структури та змісту звіту про стратегічну екологічну оцінку - Відповідно до вимог Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку» - ст. 6, п. 2.
9. Орган, до якого подаються зауваження і пропозиції
Мартинівська сільська рада Полтавського району Полтавської області, 39520, Полтавська обл., Полтавський р-н, с. Мартинівка, вул. Б.Хмельницького, 18, Електронна адреса: xaltyrinorada@ukr.net , контактна особа – Думенко Ольга Миколаївна – начальник земельного відділу апарату виконавчого комітету сільської ради, тел. +380957467976.
Строки подання
15 діб з дня оприлюднення на офіційному сайті Мартинівської сільської ради (https://martynivka-gromada.gov.ua/) заяви про визначення обсягу стратегічної екологічної оцінки документу державного планування «Детальний план території для розміщення об’єктів оброблення відходів (побутових), що використовуються для зберігання, відновлення, видалення та захоронення відходів на території Мартинівської сільської ради Полтавського району Полтавської області (за межами села Варварівка)», (відповідно до пп/3,4,5 ст. 10 Закону України «Про стратегічну екологічну оцінку»).
Сільський голова Котенко В.І.